Speel jij met je content weleens in op de actualiteit? Kijk jij wat er speelt in het nieuws en probeer je daar dan onderwerpen bij te verzinnen? Mijn gouden tip: gebruik een nieuwshaakje en schrijf zo opvallende blogs. 

Ik werkte lang voor krantenredacties. In de journalistiek ben je altijd op zoek naar een nieuwshaakje: een onderwerp dat aansluit bij de actualiteit of dat echt iets nieuws te bieden heeft.

Ik paste deze tip een aantal weken geleden toe rondom het verschijnen van het zevende deel van de bestsellerserie De Zeven Zussen van Lucinda Riley. In kranten en op televisie werd veel aandacht besteed aan het boek, waar duizenden lezers in Nederland naar uitkeken.

lucinda Riley

Sommige literaire snobs en recensenten kijken daarentegen nogal neer op haar werk en beschouwen het als zoetgevooisde doktersromannetjes. Ik besloot daarom een tegendraadse blog te schrijven met als titel: “Dit is de reden waarom je de Zeven Zussen van Lucinda Riley wél moet lezen”.

Ik deelde de blog op LinkedIn waar ik reacties kreeg en veel mensen doorklikte. Het werd het best gelezen blog van mijn website!

Issuekalender biedt uitkomst
Met corona konden we natuurlijk niet heen om de actualiteit. Het nieuws was alomvattend. En je zag ook dat veel ondernemers hier op in speelden, met speciale trainingen en blogs met tips over thuiswerken of ontspannen.

Vind je het lastig om onderwerpen te bedenken die echt aansluiten bij wat er speelt? Kijk dan eens naar de issuekalender: een overzicht van alle dagen waar je op kunt inspelen, sommige serieus en ander soms ook grappig. Wist je dat het 4 juni bijvoorbeeld Nationale Opa en Oma dag is? Maar ook de Week van de Hoogsensitiviteit, Wereld Yogadag en de Dag van de Schoonmaker staan in juni nog op het programma.

online schrijftraining

Op 14 juni start de week van de hoogsensitiviteit (HSP).

Ga jij dit binnenkort toepassen? Ik zie je blogs of social media posts graag verschijnen!

Wil je beter leren schrijven? Neem dan eens een kijkje bij mijn online schrijftraining. Ik leer je stapsgewijs hoe jij content maakt waarmee je jouw doelgroep écht bereikt. Wil jij beter online zichtbaar worden en meer klanten dankzij jouw sterke content? Kijk dan snel hier.