Dit zijn de vijf grootste pluspunten van het werken met een tekstschrijver

online schrijftraining

Als tekstschrijver krijg ik vaak vragen over mijn werk en zie ik dat er veel misverstanden bestaan over werken met een copywriter. Het is onhandig, duur en tijdrovend, bijvoorbeeld. Speciaal voor jou zet ik de vijf pluspunten op een rij van het werken met een professionele tekstschrijver. 

 

1.   Een tekstschrijver kan mijn stem vertolken

Als tekstschrijver kan ik mij inleven in heel veel verschillende onderwerpen en klanten. Dat maakt mijn werk juist zo leuk! Dit leerde ik ook als journalist op krantenredacties: ik moest toen iedere dag over een ander onderwerp schrijven. De ene dag schreef ik over een tragische schietpartij in een woonbuurt in Osdorp, de volgende dag was ik bij de opening van een hip restaurant in het centrum van Amsterdam.

Vorig jaar maakte ik bijvoorbeeld een aantal persberichten en artikelen voor een bedrijf dat is gespecialiseerd in machineveiligheid. Dat is een onderwerp waar ik in eerste instantie niet veel van af wist. Ik las veel over dit bedrijf, sprak met de medewerkers en kon hierdoor hun wensen en bedrijfsachtergrond vertalen naar leesbare teksten. Juist omdat dit onderwerp voor mij compleet nieuw was, wist ik het helder te verwoorden. Ook voor een ondernemer in een compleet andere branche maakte ik teksten. Zij is trainer en coach met een duidelijke filosofie. Ik sprak uitgebreid met haar en schreef aan de hand daarvan haar websiteteksten. Ik spreek ook altijd lang met mijn klant over hun doelgroep en indien nodig maken we hiervoor ook een ijkpersoon. Zo weet ik precies wat de juiste toon moet zijn van mijn teksten en voor wie ze zijn bedoeld.

tekstschrijver inhuren voor salespagina

Een tekstschrijver inhuren voor een salespagina of aboutpage scheelt jou veel tijd en levert klanten op.

2.    Een tekstschrijver inhuren betaalt zichzelf dubbel en dwars terug

Vind je dat je boekhouder ook te veel geld vraagt? Nee, toch? Je bespaart immers veel tijd, omdat je boekhouder, als hij/zij tenminste goed is, je veel werk uit handen neemt. Een tekstschrijver heeft een geoefend oog en kan vaak met een blik op je teksten al zien waar er iets verbeterd kan worden. Soms is het dus niet eens nodig om een tekstschrijver lang in te huren, maar kan hij/zij in een uur al veel doen. Ik maak vaak als tekstschrijver op basis van een ruwe tekst een verhaal. Vaak zijn klanten daarna erg opgelucht. “Ik worstel hier al dagen mee en jij hebt in een uur gedaan.” Yes, dat hoor ik graag! (Ook in mijn reviews op Linkedin en mijn website lees ik dat terug).

 

3. Werken met een tekstschrijver is niet ingewikkeld

Gedoe ontstaan vooral wanneer je geen duidelijke afspraken maakt over je werkwijze. Ik leg vooraf altijd uit dat je van mij een eerste versie krijgt van een tekst (een persbericht, artikel, blog) en dat je daarna nog feedback geeft als klant. Na het verwerken van die eerste feedback lever ik voor jou een eindversie op met de verwerkte comments. Makkelijk toch?

Leer beter schrijven door Netflixseries

Een goede tekstschrijver kan zich inleven in jouw doelgroep en de juiste teksten schrijven.

4. Een tekstschrijver biedt ook de ervaren schrijver een helpende hand

Leuk dat je ook van schrijven houdt en misschien ben je er dus ook goed in. Een ervaren tekstschrijver/journalist heeft heel veel uren geschreven. Dit zie je duidelijk terug. Schrijven leer je namelijk door het veel en vaak te doen. Een goede tekstschrijver tilt jouw teksten naar een hoger plan.

5. Een tekstschrijver inhuren kost weinig tijd en levert veel op

Zoals ik zei, kun je door duidelijke afspraken jezelf veel tijd besparen en veel leed voorkomen. We leven sinds corona in een nieuwe tijd waarin het belangrijk is om je goed online te profileren en storytelling een steeds grotere rol speelt. Een sterke tekst op jouw website werkt als een klantenmagneet. Mensen willen werken met mensen en niet met medewerkers van onpersoonlijke bedrijven. Door meer inzicht te geven in je werkwijze en jezelf, leren klanten jou kennen.

Wil je content leren maken waarmee je jouw ideale klanten aantrekt? Maar heb je weinig tijd om dat te doen? Volg dan mijn online training Schrijven voor je doelgroep zonder dat het veel tijd kost. Ik leer je hoe je aantrekkelijke content maakt die de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Klik hier voor meer informatie.