storytelling

Met storytelling breng je alles tot leven: van de missie van jouw bedrijf tot een saai gebouw. Ik besefte laatst weer hoe groot de kracht is van een goed verhaal en ook jij kunt dit inzetten voor je onderneming.

Het zit zo.

Ik was een paar dagen op vakantie naar de Zeeuwse kust, in Zoutelande. Vanwege corona is de lijst met de activiteiten die je kunt ondernemen natuurlijk niet schier eindeloos en bovendien nemen we het liefst zo min mogelijk risico’s.

Simon kwam op het idee om in Middelburg een stadswandeling te maken met de app Izi Travel.

storytelling voor ondernemers

Lopend door Middelburg leerden we meer door verhalen over het verleden.

Via deze app kun je allerlei stadswandelingen doen in steden en dorpen over de hele wereld. Je loopt rond  en ondertussen hoor je allerlei mooie verhalen en weetjes. De app weet waar je bent en speelt een verhaaltje af op de juiste locatie.

Kijk maar eens in de app naar wandelingen bij jou in de buurt.

Als geschiedenisnerds doen wij natuurlijk niets liever. We liepen met de app door Middelburg en leerden ondertussen meer over het slavernijverleden van de stad. En over een etappe van de Giro en het oorlogsverleden.

Gebouwen die eerst niet opvielen kregen een verhaal. Ze bleken eeuwenoud en maakten onderdeel uit van de rijke historie van Middelburg, die helaas ook een zwarte bladzijde bevat met de slavenhandel. Nooit geweten. We waanden ons een beetje in de zeventiende eeuw door alle verhalen en konden ons voorstellen hoe het hier ooit had uitgezien.

storytelling voor ondernemers

Dit monument verwijst naar het slavernijverleden van Middelburg.

Met storytelling breng je alles tot leven: van een saai gebouw tot de missie van jouw bedrijf. Dit doe je met blogs, een podcast, social media of je website. Onderschat dus nooit de kracht van een sterk verhaal.

Wil je content leren maken waarmee je jouw ideale klanten aantrekt? Maar heb je weinig tijd om dat te doen? Volg dan mijn online training Schrijven voor je doelgroep zonder dat het veel tijd kost. Ik leer je hoe je aantrekkelijke content maakt die de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Klik hier voor meer informatie.