De beste contentstrategie voor jouw bedrijf? Denk aan de lange termijn!

Wat heeft het planten van een blauweregen in mijn achtertuin te maken met jouw contentstrategie? Denk aan de lange termijn en ga niet voor een snel en makkelijk resultaat met de blogs of social media posts voor je bedrijf of organisatie. 

In het schilderachtige Piemonte, een streek in het noorden van Italië, zag ik op een middag tijdens een wandeling een prachtige blauweregen die zich om een pergola heen had geworsteld. Onder het begroeide afdak in de tuin van een wit huis stond een uitnodigende tafel met vier stoelen. Grote trossen blauwe bloemen hingen zwaar omlaag vanaf de houten balken.

Verder wandelend met een blik over de groene dalen van Piemonte bedacht ik hoe mooi een blauweregen zou staan in mijn eigen achtertuin. Zo kon ik de herinnering aan een bijzondere familievakantie vasthouden. Terug in het vakantiehuis bestelde ik vanaf mijn strandstoel bij het zwembad meteen een tuinbank van rotan die ik onder mijn nieuwe afdak kon zetten.

Zo geschiedde..

contentstrategie

Het eerste jaar bloeide de blauweregen bescheiden en werd het een klein afdakje tegen de zon. Het jaar erop was er sprake van een mooie afrastering , maar de blauwe bloemen bleven uit. Tot het derde jaar, dit voorjaar. Langzaam maar zeker groeien er steeds meer prachtige paarsachtige trossen en heb ik eindelijk mijn feeërieke Italiaanse droomplek gecreëerd.

Lange termijn

Waarom vertel ik dit? Eigenlijk is het met content maken precies hetzelfde: je hebt een doel in je achterhoofd (meer klanten, bezoekers naar je website of lezers voor je blog). Hiervoor maak je een plan. Je zaait, zaait en steeds meer beginnen de contouren van je succes vorm te krijgen: het aantal blogs en bezoekers op je website groeit, eindelijk krijg je meer likes op LinkedIn of inschrijvingen voor je nieuwsbrief.

 

contentstrategie

De herinnering aan deze vakantie in Italië wilde ik graag vasthouden door het planten van een blauwregen in mijn achtertuin.

En dan opeens, wanneer je misschien zelfs denkt dat alle moeite voor niets is geweest, word je benaderd door je droomklant, bijvoorbeeld via je LinkedIn-profiel. Iemand koopt zomaar je online training zonder dat je die klant persoonlijk kent. Het is mij allemaal overkomen.

In mijn online training leer ik je  hoe je een goede contentstrategie bedenkt voor je ideale klant. Zo houd je het vol om voor een langere periode content te maken met mooie resultaten als gevolg. Je kunt deze training ook combineren met een online coachingssessie van uur met mij persoonlijk.

Wil je hier meer over weten of de cursus aanschaffen? Bekijk dan snel de bovenstaande video met een rondleiding door de training of neem een kijkje op deze pagina.