schrijven voor je doelgroep, online schrijfcursus

In jouw eigen tijd en tempo volg je de onlinetraining. Je leert in mijn online schrijfcursus in 11 lessen plus een aantal bonusvideo’s hoe je goede content maakt waar je doelgroep op wel zit te wachten. Ook leer je hoe je een contentstrategie neerzet en uitvoert. En je leert nog veel meer en dat leg ik je hieronder uit.

 

Wie is eigenlijk mijn doelgroep?
De meest gemaakte fout van ondernemers die content maken? In al hun enthousiasme beginnen ze te schrijven zonder te bedenken voor wie ze dit doen. Ja, je schrijft voor je klanten natuurlijk. Maar wie is precies die klant? Iedereen in Nederland? Of hoogopgeleide vrouwen van 35+ met een eigen bedrijf?

online schrijfcursusu, schrijven voor je doelgroep

Hoe spreek ik ze aan?
Als je weet wie je doelgroep is, ontdek je wat ze bezighoudt. Waar ze van genieten en bovenal wat hun pijnpunten precies zijn. Waar worstelen ze me? Zo weet je precies welke tone of voice je gebruikt bij het maken van jouw content. Je gebruikt een andere toon als je schrijft voor millennials dan als je schrijft voor babyboomers.

Ik weet niet waarover ik moet schrijven
Als je je doelgroep kent, weet je over welke onderwerpen je schrijft want je weet wat hun pijnpunten en interesses zijn. Stel, je weet dat je doelgroep worstelt met het maken van content omdat het veel tijd kost. In je blogs leg je uit hoe je (potentiële) klanten content maken op een efficiënte manier. Zodat er tijd overblijft voor andere dingen die belangrijk zijn zoals het gezin of natuurlijk het bedienen van klanten met hun specifieke expertise.

Welke kanalen gebruik ik dan?
Ook weet je na het volgen van de training hoe je jouw doelgroep bereikt met je content. Omdat je precies weet wie je doelgroep is, weet je waar je ze kunt bereiken. Zitten ze op Instagram, LinkedIn of juist Facebook?

In de onlineschrijftraining ‘schrijven voor je doelgroep zonder veel tijd kwijt te zijn’ leer precies wie jouw doelgroep is en welke content geschikt is. Je vult een contentplan en je weet via welke kanalen je je content deelt. Ook ben je een schat aan tips rijker op het gebied van schrijven en gebruik van handige tools zoals Canva en Mailchimp. En je weet precies hoe je een blog schrijft die aantrekkelijk en sprankelend is. Je trekt je lezer je verhaal in met de juist techniek en trucs.

Wil je een video zien van de online leeromgeving? De onderstaande video geeft een goede impressie! (tekst loopt door onder de foto). 

 

 

Laat jezelf zien en trek je ideale klant aan
Ook weet je hoe je met jouw content meer laat zien van je bedrijf en diensten, en je weet exact hoe je dat moet aanpakken. Je blijft dicht bij jezelf en komt met je content authentiek over. Je beseft dat online zichtbaarheid belangrijk is en post met zelfvertrouwen omdat je je senang voelt bij je content en strategie. Ook houd je het vol om regelmatig te posten omdat je een plank met verhaalideeën hebt waar jouw doelgroep op zit te wachten.

Na het volgen van de training trek de klanten aan die jij wilt hebben. Bovendien zet je jezelf op de kaart als expert in jouw branche, of je nu coach bent, eventmanager of uitvaartverzorger. Na de training heb je een duidelijke contentstrategie in handen die je veel tijd bespaart en zorgt dat je met meer zelfvertrouwen en plezier je content deelt.

Persoonlijke feedback
Het allergrootste voordeel van het volgen van de onlinetraining is misschien wel dat je aan het eind een kant-en-klare blogpost, social mediapost of nieuwsbrieftekst klaar hebt waarop je persoonlijke feedback hebt gekregen. Deze tekst kun je namelijk in de leeromgeving uploaden. Alle opdrachten uit de cursus komen samen in deze eindopdracht.

Wil jij direct aan de slag?
Koop hier mijn cursus online schrijven voor je doelgroep zonder veel tijd kwijt te zijn.