Hoe ziet de onlinetraining ‘Schrijven voor je doelgroep zonder veel tijd kwijt te zijn’ eruit?

online training

 

In deze blog lees je meer over de inhoud van de onlinetraining ‘schrijven voor je doelgroep zonder veel tijd kwijt te zijn’ . Welke lessen volg je? Hoe werkt het met de opdrachten? Welke bonusvideo’s zijn er en hoe haal je het meeste uit de onlinetraining?

Direct aan de slag
Na aanschaf van de cursus ‘Schrijven voor je doelgroep zonder dat je veel tijd kwijt bent’, kun je direct van start. Via een e-mail ontvang je inloggegevens die je toegang geven tot de leeromgeving. Je ziet daar het overzicht van de te volgen lessen. Het is handig om eerst de welkomstvideo te bekijken en daarna te starten met de introductievideo. Daarin leggen we je uit hoe je het meeste uit de cursus haalt.

online schrijftraining

In eigen tijd op eigen tempo
Daarna kun je van start met de cursus. In totaal bestaat de cursus uit 11 lessen die je in je eigen tijd en op je eigen tempo kunt volgen. Starten doe je door op de les te klikken die je wilt volgen. De video start vanzelf als je erop klikt. Aan het eind van de les krijg je een opdracht zodat je de theorie gelijk in praktijk kunt brengen. Want schrijven leer je per slot van rekening vooral door te doen. De opdracht vind je onder de video door op de knop met werkblad te klikken. Dan download je automatisch het werkblad en kun je direct aan de slag.

Wat leer je per les?

Les 1
In de eerste les leer je waarom het zo belangrijk is bij het maken van goede content om je doelgroep goed te kennen. Zo weet je precies op welke content jouw doelgroep zit te wachten.

Les 2 met bonusvideo
Wie is jouw doelgroep? Je maakt een persona of ijkpersoon op basis van jouw ideale klant. Zo heb je jouw doelgroep haarscherp in beeld bij het maken van content.
Bij deze module vind je ook een bonusvideo over Beppie, de ijkpersoon van de kersteditie van Allerhande.

Les 3
Wat is content waar jouw doelgroep op zit te wachten? In deze les leer je meer over het fenomeen waardevolle content. Wanneer je content maakt die bijvoorbeeld aansluit bij pijnpunten van jouw doelgroep, zit je altijd goed.

Les 4 met bonusvideo
Hoe schrijf je een blog of artikel met de juiste structuur? In deze les leer je meer over de opbouw van teksten. Wat maakt een tekst aantrekkelijk om te lezen?
Bij deze les vind je een bonusvideo over de F-shape en leer je alles over de manier waarop lezers op internet lezen. Wanneer je dit geheim kent, schrijf je betere online stukken.

Les 5
Hoe schrijf je een goede kop of headline?
Een goede kop sleurt de lezer het verhaal in en maakt duidelijk waar je blog of artikel over gaat.

 Les 6
Hoe zorg je dat de belangrijkste boodschap van jouw tekst niet helemaal onderaan staat? Wat is piramidaal schrijven? In deze les leer je hoe je een tekst goed opbouwt. Dit principe kun je toepassen bij artikelen, blogs en persberichten, maar ook bij social media posts.

Les 7
Hoe schrijf je een sterk intro voor een blog of artikel?
Naast de kop is het intro belangrijk om de lezer het verhaal in te lokken. Na het lezen van kop en intro bepaalt de lezer of een verhaal relevant, leuk of spannend is en dus verder leest. Een sterk intro bevat verschillende elementen. Dat leer je in deze les.

Les 8
In mijn schrijftrainingen zie ik vaak dezelfde fout voorbijkomen. Hoe jij die kunt voorkomen, leer ik je in deze module. Ook deel ik nog veel andere schrijftips.

Les 9
Hoe maak je een blog sprankelend? In deze les geef ik antwoord op deze vraag. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je goede foto’s gebruikt. Je leert hoe je goede foto’s kiest voor bij jouw blogs of social media posts. En ook leer ik je meer over beeldend schrijven met een vleugje persoonlijke informatie. Dit maakt je tekst aantrekkelijk en zo leren klanten jou beter kennen via jouw content.

Les 10
Iedere expert heeft gereedschap. En dat geldt ook voor tekstschrijvers. Ik wil je in deze les meer vertellen over de tools die ik gebruik om goede content te maken, zoals Canva en Mailchimp.

Les 11
In de laatste les leer je hoe je een goed einde maakt aan een tekst. Het is belangrijk dat je verhaal niet als een nachtkaars uitgaat. Met een sterk einde blijft je tekst veel beter hangen.

Unieke cursus dankzij persoonlijke feedback
Wat de cursus uniek maakt, is de eindopdracht die erbij hoort. Die kun je downloaden, maken en opsturen. Je ontvangt dan persoonlijke feedback op je tekst van Marlies. Dus aan het einde van de cursus heb je een kant-en-klaar blog, tekst of social media post in handen die je meteen kunt delen. Als je de cursus hebt afgerond ontvang je een certificaat.

Bekijk hieronder de leeromgeving in een korte video. Of koop de onlinetraining.