onzeker over online zichtbaarheid

Zit je met het zweet in je handen om online iets delen? Trek je je iets te vaak iets aan van de mening van anderen? Gebruik dan dit advies!

“Opinions are like assholes, everyone has one.”

Ik moet vaak denken aan deze treffende quote die ik las in het boek van Marie Forleo. Ze is een van de meest toonaangevende denkers als het gaat over online marketing en het creëren van een online business.

Marie hielp duizenden vrouwen wereldwijd met het opzetten van hun droombedrijf. Voor mij is zij ook een grote inspiratiebron, omdat ze gelooft in de kracht van vrouwen en in authentiek zichtbaar zijn.

Boek Marie Forleo

‘Alles is uitvogelbaar’, het boek van Marie Forleo

Ja, je kunt je druk maken om wat anderen van je denken. En ja, het is eng om iets te posten dat persoonlijk is. Maar uiteindelijk kun je nooit iedereen te vriend houden en zal een grote groep jouw content helemaal niet aansprekend vinden. Misschien zelf walgelijk, afstotend of vervelend.

Als je durft te kiezen voor wie je schrijft, bijvoorbeeld aan de hand van een persona/ijkpersoon, dan ben jij duidelijk. Je weet voor wie je het doet. En daarmee sluit je dus ook een heleboel mensen uit.

De eerste stap is dan ook om tijdens mijn schrijftrainingen te bepalen voor wie mijn klanten content maken. Ze bepalen daarmee de tone of voice, de social media die ze willen bedienen, maar ook dingen als de huisstijl en de uitstraling.

Durf jij vandaag iets te posten waar je echt achter staat? Denk gewoon aan die quote van Marie. Laat je weten hoe het ging?


Wil je samen met mij werken aan je online zichtbaarheid? Kijk dan even hier!

Wil je nog meer leren over het maken van content? Schrijf je hier in voor mijn nieuwsbrief en ontvang mijn stappenplan voor het maken van je nieuwsbrief met TIEN GOEDE contentideeën waarmee je meteen aan de slag kunt.