Marlies Dinjens | Copywriting Stichting Natuur & Milieu
62
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-62,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.1,select-theme-ver-3.10,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Copywriting Stichting Natuur & Milieu

Voor Stichting Natuur & Milieu mocht ik bijdragen aan een aantal interessante projecten op het gebied van schone energie.

Een windmolen in de buurt van je huis. Een mooie bijdrage aan de ontwikkeling van schone energie? Of een lelijk ding dat het uitzicht verpest? Iedereen heeft er wel een mening over. Maar hoe ervaren mensen zo’n windmolen als ze er zelf dagelijks mee te maken hebben? In drie interviews vertellen bewoners die vlak bij een windmolen wonen hoe zij er tegenaan kijken. Ik maakte deze portretten in opdracht van Stichting Natuur & Milieu.

Ik sprak bijvoorbeeld met Jan Douma uit Zeewolde. “Boeren kijken heel anders tegen de bouw van molens aan, wanneer ze zelf ook een financieel voordeel hebben. Ze kunnen nu extra geld verdienen met hun land. Dit zorgt voor belangrijke extra inkomsten voor hun onderneming”, zegt Douma.

copywriting duurzaamheid

Voor het boek Dichter bij de Droom maakte ik een interview met Henk Hout, taxiondernemer in de Betuwe die meerdere elektrische taxi’s heeft. Hoe bevalt het om elektrisch te rijden?In 2015 rijden 40.000 elektrische (deel)auto’s op de A15, op lokaal opgewekte stroom uit zon en wind. Dat was de droom van Project A15, de duurzame energiesnelweg.

 

 

copywriting

Henk Houth

 

Custom Field

Copywriting Stichting Natuur & Milieu

Date

20 November

Category

Communicatie, Copywriting

Tags
copywriting, duurzaamheid, elektrisch rijden, schone energie, tekstschrijven, windmolens